Reacties van wandelaars

06-11-2017

Duitsland – Eifelsteig

In oktober de noordelijke routes van de Eifelsteig gelopen. De route is mooi, afwisselend en heel goed aangegeven, kaartlezen is niet nodig, alhoewel we prima kaartmateriaal van Travellers ontvingen. Accomodaties lagen precies op de route, geen gezoek. Bagagevervoer is heel goed geregeld. Heerlijk om zo zorgeloos te kunnen wandelen, de herfst zorgde voor een veelvoud aan kleuren, het was genieten!

04-09-2017

Duitsland – Eifelsteig trektocht

Wij hebben bij Travellers de hele Eifelsteig gelopen (augustus 2017).
Het is een goed georganiseerde wandelvakantie met prima gastvrije verblijven en gladverlopen bagagevervoer. Een prachtige route, betrouwbaar bewegwijzerd door afwisselend landschap. Helaas is het alweer achter de rug. We hebben intens genoten. De Eifelsteig is een topper! Travellers BEDANKT!

14-08-2017

Duitsland – Eifelsteig

Van 24 juli 2017 tot 8 augustus 2017 hebben we de hele eifelsteig afgelopen. We hebben hiermee voor ons zelf een risico gemaakt: kunnen we het aan en wat voor weer wordt het. Alles is heel goed verlopen. De regelingen met de hotels en klooster Himmerod waren heel goed: lunchpakketten, bagagetransport perfect.
Dat de handleiding in het Duits is beschouw ik achteraf als een voordeel: ik heb vooraf acht volle dagen vertaald naar het Nederlands. Mijn Duits was niet goed, maar is hierdoor wel beter geworden.
We hebben echt genoten!

22-07-2017

Duitsland – Eifelsteig

We hebben een fantastische wandelweek gehad in de Eifel. Goed georganiseerd, duidelijk kaartmateriaal, goede markeringen, leuke en schone hotels, gastvrije ontvangsten, heerlijk gegeten. Super!

13-07-2017

Duitsland – Eifelsteig etappe 6 t/m 9

Weer een prima reis-op-maat van Travellers.
De korte lijn met directeur Eduard Camping is bijzonder prettig.

08-05-2017

Duitsland – Eifelsteig.

Eind april in mijn eentje Eifelsteig Zuid gewandeld. Een prachtige omgeving, met soms een “stevige” dag ertussen met veel klimmen/dalen.
De route is prima aangegeven, de accommodaties zijn over het algemeen erg leuk, met Kloster Himmerod als meest bijzonder.
Bijna de hele dag in een bos tussen de fluitende vogels kunnen lopen, met het kabbelende water onder je, is een heerlijke ervaring!

03-05-2017

Duitsland Eifelsteig – Noord

“Heerlijke vakantie gehad, super!
Goede accommodaties, prachtige wandelingen, zeer goede beschrijvingen. Wij gaan in oktober voor de tweede helft van deze mooie wandelvakantie (Eifelsteig). Ik kan het iedereen aanraden!

Wij zijn zeer te spreken over de snelle reacties van Travellers, vooral bij het boeken. Was zeer duidelijk!”

28-09-2016

Duitsland – Eifelsteig

We hebben eind oktober een week Eifelsteig gedaan via Travellers. Super goed bevallen. Zo’n 20 km per dag, redelijk ongetraind maar was zeker goed te doen. Hotels waren meestal goed. Hond was ook mee. Volgend jaar weer!

Duitsland – Eifelsteig (Kornelimünster-Blankenheim).

Mooie route, alles prima geregeld door Travellers. Een mooie opvolging na East Highlandway in Schotland 2014 en de Malerweg in Duitsland 2015.

29-06-2016

Duitsland – Eifelsteig noord

Het eerste derde deel van de Eifelsteig gelopen, van Kornellimünster naar Kall/Steinberg.
Groot succes: de bagage werd feilloos doorgestuurd naar volgende hotels, die van goede tot uitstekende kwaliteit waren.
Qua kamer vonden we het klooster Steinfeld het beste en qua keuken werd de Brunnenhof in Walheim niet overtroffen. De kamer in Brunnenhof was wat minder, omdat hij op de bovenste verdieping lag, onder een schuine kap. Stootte mijn hoofd enkele keren.
Het wandelen was goed te doen, maar we hadden tevoren beter wat meer kunnen trainen. De Eifelsteig is beduidend zwaarder dan de Nederlandse polder. Gelukkig hadden we in juni grijs, koel weer. Ideaal om te lopen.
De route is heel goed aangegeven, maar je moet geen bordjes missen, anders loop je zo 100 meter verkeerd.
Advies: leren, waterdichte schoenen, een ruime, lange poncho, gamaschen om de kuiten en een wandelstok tot schouderhoogte voor de afdalingen.

07-05-2016

Eifelsteig etappe: Gerolstein – Trier.

De Eifelsteig is een bekend langeafstandspad in Duitsland van Aken naar Trier verdeeld over 15 etappes van 18 a 24 km met soms een uitschieter naar boven. Om dat wij naast wandelen in de middag graag lezen werd voor ons een arrangement op maat geregeld vanaf etappe 10 waarbij de langste etappes in tweeën geknipt werden. Het resultaat was een prima georganiseerde reis in een mooi gebied met goede, gastvrije accommodaties. De wandelingen zijn niet zwaar op goed begaanbare paden en paadjes. De bewegwijzering is op zijn Duits, zeer grondig – kaartmateriaal is overbodig. Het gebied lijkt op de Ardennen: bossen, riviertjes, rotspartijen, burchten, mooie uitzichten. De hoogteverschillen zijn niet groot, maar worden soms wel snel overbrugd – steil. De onderkomens waren goed, de ontvangst was gastvrij, de kamers waren ruim, het ontbijt uitgebreid en voedzaam en, heel prettig, we werden overal in de gelegenheid gesteld een eigen lunchpakket te maken. Een paar sprongen er uit: het verblijf in het deftige Kurfürstliches Amtshaus in Daun, de overnachtingen in het klooster Himmerod en het hotel in Kordel waar we ook uitstekend gedineerd hebben. Na acht dagen wandelen door de natuur van de Eifel sloten we een heerlijke, zorgeloze vakantie af met allereerst prachtige uitzichten op en vervolgens een bezoekje aan de oudste stad van Duitsland: Trier.

22-09-2015

Duitsland – Eifelsteig

De wandelreis Eifelsteig is beslist een aanrader. Elke dag weer een nieuwe, mooie tocht. We hebben ook genoten van de vriendelijke ontvangst in de meeste hotels.
De wandelingen gaan vrijwel nooit over asfaltwegen, wat een pluspunt is.

11-09-2015

Duitsland – Eifelsteig.

Het was voor mij (60 jarige vrouw) de eerste keer dat ik een hele week alleen ging wandelen. Ik heb gekozen voor de Eifelsteig, lekker in de buurt en toch buitenland. Het bagagevervoer was ook mooi meegenomen.
Ik heb genoten van de prachtige omgeving, van de gastvrijheid en behulpzaamheid van iedereen die ik heb ontmoet. Het was een hele positieve ervaring.
Volgend jaar ga ik verder lopen waar ik nu ben gestopt.
Vermeldenswaard vind ik verder dat mijn boeking voor 10 euro helemaal omgeboekt kon worden toen ik ontdekte dat ik 3 dagen later moest vertrekken. Super service van Travellers.

21-07-2015

Eifelsteig, etappe 11-15 (Daun-Trier)

Prachtige omgeving, goed gemarkeerde wandelingen, de Eifelsteig is altijd een feest!. Helaas was het Butzerbachtal afgesloten voor onderhoud, maar de verrassing bij aankomst in het hotel in Trier maakte veel goed.
Wij hadden vooraf onze bedenkingen over de 2 nachten in Kloster Himmerod (met transfer) maar dat was onterecht. Alles is prima verlopen.

29-06-2015

Eifelsteig met groep van 19

Afgelopen week de eerste vier etappes van de Eifelsteig gelopen.
De eerste twee met een groep van 19 personen, daarna verder met 9 personen. Al vorig jaar zijn we begonnen met organiseren en contacten met Travellers. Hoewel de groep groot was (en men op verschillende momenten naar huis ging) was alles prima geregeld, we konden alle nachten in dezelfde hotels overnachten.
De etappes waren prima te lopen, goed aangegeven, de eerste twee zijn licht, etappe 3 en 4 wat zwaarder (3 was met name zwaar omdat het de hele dag regende, maar desalniettemin erg mooi). De hotels prima, gastvrij en gericht op wandelaars. Bagagevervoer keurig geregeld. Ontbijten uitgebreid en lunchpakketjes zelf naar wens samen te stellen.
Kortom: vanuit de groep kwam de vraag om de Eifelsteig nog eens een stuk verder te lopen. Travellers zal hierin vast een rol krijgen!

05-06-2015

Duitsland – Eifelsteig Zuid

Afgelopen maandag teruggekomen van de 3e Eifelsteig. Met 6 personen liepen we de Eifelsteig, nu voor het laatste deel. We kennen de Eifel al vele jaren en dan is het heerlijk om, met een uitleg en via de bekende bordjes, deze weer te doorkruisen. Wat ons nu een beetje tegenviel was dat de route grotendeels is uitgezet in de bossen, onder de bomen. m.a.w.: we missen de vergezichten die er juist wel waren tijdens de eerste 2 tochten. Wel de laatste dag in het Butzerbachtal genoten: geklauterd en via hangbruggen verder gegaan. En ook de twee “grotten” waren een bezoekje waard. Eén van de mooiste dagen! Wij willen Eduard Camping bedanken voor het regelen van deze mooie reis en wie weet: eens tot ziens!

14-05-2015

Het eerste deel Eifelsteig gelopen.

Een prachtig gebied waar vennen, bos, rotsen, meren en weiden elkaar afwisselen; lopen tussen natuur, cultuur en geschiedenis; gastvrije hotels, bagagevervoer vlekkeloos verlopen, bijzondere ontmoetingen onderweg: kortom, alle ingrediënten waren er voor een prachtige ervaring, die naar meer smaakt!

11-09-2014

Afgelopen week de laatste 5 etappes van de Eifelsteig gelopen van Daun naar Trier. Het weer werkte mee, het was n.l. alle dagen prima wandelweer. De omgeving prachtig.
Het traject van Bruch naar Kordel was 27 km., maar omdat we de dag daarvoor van Himmerod verder gelopen zijn naar Gladbach, konden we de afstanden mooi verdelen.
De overnachtingen waren prima, ook een ervaring om in Himmerod in het klooster te overnachten.
Kortom, we hebben de hele Eifelsteig nu gelopen, in 3 keer, en iedere keer georganiseerd door Travellers, en ik kan het iedereen aanbevelen, want het was geweldig. Onbezorgd wandelen en weten dat aan het einde van iedere wandeltocht een goed bed wacht.

11-08-2014

De Eifelsteig volledig uitgewandeld. Goede hotels, vriendelijke mensen, alles perfect georganiseerd, een afwisselend parcours en uitstekend weer (al is dat laatste geen vanzelfsprekendheid) – wat zou ik mij nog meer kunnen wensen?

25-06-2014

Vorige week voor de derde maal via Travellers op stap en de Eifelsteig beëindigd in Trier. We waren inmiddels gewend aan de uitstekende organisatie van Travellers en ook deze keer was alles weer goed verzorgd. De hotels waren uitstekend en deze waren volledig op de hoogte van bagagevervoer, lunchpakketten en vervoer naar start wandeling. We hoefden geen één woord te zeggen, voordat wij konden vragen werd al medegedeeld hoe of wat. In oktober starten we de Rheinsteig, helaas niet via Travellers, maar daarna komen wij zeker terug bij Travellers !!! Dank voor alles.

29-10-2013

Eifelsteig deel II

In de herfstvakantie het tweede deel van de Eifelsteig gelopen. Prachtig weer gehad en enorm genoten van de natuur, de kilometers en de soms wat gedateerde hotels in Duitsland, wat voor ons charme betekent. De gastgevers zijn ontzettend aardig en behulpzaam. Zoals de ervaring inmiddels leerde was de organisatie weer perfect in orde. Voor ons reden om wederom bij Travellers te boeken. Tip: wij hoeven nog maar 1 deel van de Eifelsteig en kijken al naar onze volgende route, het zou fijn zijn als Travellers ook de Rheinsteig als arrangement zou hebben… Maar eerst voor juni snel weer Eifelsteig III boeken !

15-10-2013

Eifelsteig – Noord

We hebben oktober 2013 de eerste 5 etappes gelopen van de Eifelsteig, dus van Cornelimünster naar Steinfeld. Schitterende natuur en prachtige, maar pittige, wandelingen. De score met 3 resp. 4 sterretjes is zeker terecht. De verblijfaccomodaties waren in het algemeen prima en service uitstekend. Gaan volgend jaar zeker een vervolg doen en hopen binnen 2/3 termijnen het eindpunt: Trier, te halen.

29-09-2013

Eifelsteig midden

Deze keer hebben we 4 dagen het middendeel van de Eifelsteig gewandeld, van 19 t/m 22 september. We zijn begonnen in Blankenheim en op 22 sept geëindigd in Daun.
Woensdag 18 sept hebben we gebruikt om te reizen. Eerst met de auto naar Daun, daar de auto geparkeerd bij het busstation, en vandaar met de bus naar Leudersdorf, in 1,5 uur, maar wel leuk, want je komt door veel kleine plaatsjes, waar je de volgende dagen ook weer door heen wandelt.
In Leudersdorf hadden we een uitstekend onderkomen bij Frau Maria Leiff. Zij kookte ook voor ons omdat er in Leudersdorf verder geen eetgelegenheid was. De volgende dag bracht ze ons naar Blankenheim. We hadden ervoor gekozen om in Leudersdorf te overnachten , en niet in Mirbach, omdat we de tocht van Mirbach naar Hillesheim wat ver vonden,26 km. , maar uiteindelijk was Blankenheim-Leudersdorf ook bijna 26 km., maar niet zwaar. Leudersdorf-Hillesheim was toen natuurlijk een peulenschil!
Dag 3 was een pittige, want vooral de kilometers rond Gerolstein vonden we behoorlijk zwaar. Als je denkt we zijn er bijna, is het rond Gerolstein nog behoorlijk klimmen en dalen, wel prachtig.
Maar ondanks dat hebben we weer genoten, goed wandelweer, goede onderkomens. En waar we ons iedere keer weer over verbazen, is de duidelijke bewegwijzering van de route, zodat je deze kunt lopen zonder kaart of boekje. Geweldig.

23-08-2013

Eifelsteig en vele andere tochten

Vijftien jaar geleden gingen wij voor het eerst op wandelvakantie, min of meer toevallig via Travellers: de Cleveland Way.
Inmiddels hebben we zoveel Travellers-reizen gedaan, dat we de tel al lang kwijt zijn. Altijd weer is het een groot succes. Toppers waren voor ons Offa’s Dyke Path, Coast to Coast Walk en dit jaar de gehele Eifelsteig.
Maar ook een aantal van de korte standplaatsreizen zijn ons zeer goed bevallen, zoals Weserbergland en vooral Sauerland bij familie Henk.
We doen ook wel eens iets via een ander reisbureau als we naar een bestemming willen die Travellers niet aanbiedt, maar dat is toch vaak minder goed georganiseerd en in elk geval veel minder persoonlijk en prettig.
Daarom komen we iedere keer weer bij Eduard terug en we kunnen het alle wandelaars aanraden.

21-05-2013

Duitsland Eifelsteig

Beste Eduard Camping:
Teruggekomen van een 5 daagse Eifelsteig-wandeling willen we u bedanken voor het organiseren van deze reis.
Alles was perfect geregeld. We zijn vorige week maandag naar Roetgen gereden en hebben daar de auto neergezet. Terug met de bus naar Kornelimunster en weer naar Roetgen gewandeld. En vandaar steeds verder de Eifelsteig volgend tot we vrijdagmiddag in Urft aankwamen.
Voor het eerst drijfnat die dag, de andere dagen was het prima te doen en hadden we geen last van het natte weer.
Heel veel moois gezien onderweg en met veel plezier gewandeld. Voor ons is de Eifel een bekend gebied maar dit noord- gedeelte ervan nog niet zo.

Het is voor ons zessen al zeker dat we een komend jaar verder willen gaan wandelen en vanzelfsprekend hoort u daar meer over in 2014.
Het was perfect geregeld en de hoteleigenaars waren heel vriendelijk.
Eén van de wandelaars vierde haar verjaardag en we kregen champagne bij het ontbijt!
Nogmaals: bedankt namens 6 wandelaars en tot een volgend keer.
Succes met uw werk en vriendelijke groetend,

12-05-2012

In september 2011 de eerste 5 etappes gelopen en nu in het voorjaar (28/04 t/m 04/05) de volgende 5. We hebben wederom genoten; ook in het voorjaar is de Eifel prachtig met bloeiende koolzaadvelden en weilanden vol met paardenbloemen. Afwisselende landschappen: bossen, maar ook veel weidse uitzichten. De accommodaties waren over ’t algemeen goed en gastvrij.

Eifelsteig eind oktober 2013

Eifelsteig deel II

Eifelsteig oktober 2013

Eifelsteig

Eifelsteig september 2013

Reactie van 2 wandelaars:

Herfst op de Eifelsteig

Onderstaand een reactie van klanten die inmiddels 2 van de 3 delen hebben gelopen!

Eifelsteig Noord

Hieronder een reactie van 2 wandelaars, die de Eifelsteig Noord liepen.

Eifelsteig, eerste 5 etappes
Vorige week onze eerste ervaring met 5 dagen achter elkaar lopen en eerste ervaring met Travellers.
Ik kan niet anders dan concluderen dat het Geweldig met de hoofdletter G was.
Zagen eerst op tegen de langste derde dag van 25 km maar zelfs met 30 graden en 18 heuvels opklimmen kon niet ons dankbare gevoel weghalen dat wij deze vakantie mochten beleven.
Bagagevervoer was super, ontbijt meer dan ontstekend en geen opgedrongen lunchpakket: je mag zelf je pakketje klaar maken. Helemaal super. Soms wat gedateerde hotels maar dat is denk de charme van Duitsland. Waren wel keurig schone kamers en erg vriendelijke eigenaars. Wij kijken uit naar de volgende boeking bij Travellers die zeker snel zal volgen ! Heer Camping: DANK !!

11-10-2011

Eifelsteig / Porta Nigra

Drie dagen heerlijk gewandeld in de Eifel, totaal zo’n 75 km. Iedere dag een zeer afwisselend landschap. Vooral de laatste etappe van de Eifelsteig bij Trier is echt schitterend!

Eduard had alles prima geregeld. Daarnaast weet hij ook veel over de omgeving en de natuur te vertellen!

GENIETEN!

10-10-2011

Eifelsteig, 3 etappes van Daun tot de Porta Nigra in Trier

Wat heb ik genoten van de route en reis die we gemaakt hebben met mijn collega’s. Travellers heeft alles tot in de puntjes voorbereid. Van informatie over de route tot de overnachtingen. Groot compliment Eduard!!

03 21-09-2011

Net terug van de eerste 5 etappes van de Eifelsteig. We hebben genoten! Een prachtig afwisselend gebied om te wandelen, goed georganiseerd. De route was goed aangegeven. De hotels waren wisselend van zeer goed tot altmodisch, maar over het algemeen gastvrij. We gaan zeker volgend jaar verder met deze tocht.

22-08-2011

Eifelsteig – Duitsland

In 15 dagen de Eifelsteig gelopen. Prachtige wandelingen, goed gemarkeerd, je kan bijna niet fout lopen, ook wel pittig want de Eifel is niet vlak. Veel bos met dan weer prachtige uitzichten over de velden met graan. Via een klein dorpje weer naar de volgende etappe. De hotels waren soms wel wat gedateerd maar de ontvangst was altijd heel hartelijk. Je kan er goed en goedkoop eten en drinken. Je kon uren lopen zonder iemand tegen te komen. Het is maar een paar uur rijden en je bent in en totaal ander landschap, heerlijk!

13-07-2011

Eifelsteig, Duitsland

Bijzonder genoten van deze tocht. We maakten al eerder doorlopende tochten (WHW, Cumbria Way,…) en kunnen dus een beetje vergelijken. De Eifelsteig is een prachtige route en is bijzonder duidelijk aangeduid. Het is in de Eifel erg rustig wandelen. De hotelaccommodatie is goed tot zeer goed. Sommige hotels zijn over hun hoogtepunt en kunnen een upgrade gebruiken. Maar de mensen zijn erg vriendelijk, het eten is er in Duitsland ook op vooruit gegaan. De tijd dat je enkel worst en zuurkool kon krijgen is lang voorbij. We hebben nu ongeveer één derde van de Eifelsteig afgelegd, ik doe later zeker de rest van de tocht.
Een pluim voor Travellers: we boekten eerder laat, maar na een paar dagen was alles al geregeld.

30-08-2010

Van Gerolstein naar Trier

Prachtige routes. Vooral voor wie van bossen houdt.
Wij hadden soms het gevoel dat het “nu wel even genoeg bos was”
Al met al stegen en daalden we 3000 m! Gemiddeld ruim 20 km. per dag.
Weinig door dorpen en steden ( heerlijk), zorg voor eten en vooral drinken.